Al jarenlang verbaas ik mij over het feit dat nog steeds maar zo weinig bedrijven bewust investeren in het benutten van de potentie van samenwerken met andere merken. Natuurlijk is het logisch dat klanten en medewerkers volop aandacht krijgen. Echter je rendement is eenvoudig te verbeteren als je ook bewust investeert in zakelijke partnerships.
Elk bedrijf dat actief aan de slag gaat met het benutten van de krachten van zijn samenwerkingspartners en de onderlinge synergie blijkt in staat om resultaten te verbeteren.
– Samen maakt sterker
– Samen is voordeliger
– Samen is leuker en van leuk werk komt goed werk
Succesvol samenwerken verdient focus. Aan goed samenwerken zijn commerciële en sociale spelregels verbonden. Door deze in een vroeg stadium te definiëren en door het toepassen van co-creatie kun je de verborgen kracht van samenwerken daadwerkelijk bloot leggen en is een hoger rendement, als gevolg van lagere kosten (met een vergelijkbare omzet) of een hogere omzet (met gelijkblijvende kosten), gegarandeerd.
Om de potentie van de kracht van samenwerkingen te onderstrepen heb ik samen met René Hendriks van Aan Zee (bureau voor co-creatie) het just-do-it boek: Supporter van Samenwerkingen geschreven. Een boek bomvol inspirerende voorbeelden gekoppeld aan de co-marketingmix en co-communicatiemix en natuurlijk met een eenvoudig en helder 6-stappenplan om zelf mee aan de slag te gaan.
Wil jij ontdekken wat het op kan leveren om structureel aandacht aan zakelijke samenwerkingen (co-marketing en co-promotions) te geven en zo het rendement te verbeteren? Dan hoor ik graag van je en maken we een afspraak. Ik ben ervan overtuigd dat we samen zeker verder komen 🙂
Christianne@burocootje.nl
06-24520620
Boek bestellen?
Het boek Supporter van Samenwerkingen bestellen? Klik dan hier
Geef een reactie